Home / Γενική Αρθρογραφία / Ο Eric Schmidt αποκαλύπτει τις προκλήσεις της Google για την αναζήτηση

Ο Eric Schmidt αποκαλύπτει τις προκλήσεις της Google για την αναζήτηση

Όταν ο Michael Arrington του TechCrunch συναντά τον Eric Schmidt, τον CEO της Google, τότε είναι σχεδόν (αν όχι απόλυτα) βέβαιο πως θα έχουμε την ευκαιρία να διαβάσουμε μιαν άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη του δεύτερου. Έτσι έγινε και τώρα, αφού στην μιας ώρας περίπου συζήτηση τους το αφεντικό της Google, αναφέρθηκε όχι μόνο στην εταιρία άλλα και στο μέλλον της αναζήτησης.  Τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης θα σας μεταφέρουμε σ’ αυτό το κείμενο, που σας προειδοποιώ… είναι αρκετά μεγάλο!

Ξεκινώ την καταγραφή των σημαντικότερων σημείων, αντίστροφα από την πορεία που ακολούθησε η δημοσίευση στο TechCrunch, αφού σημαντικότερες θεωρώ τις απόψεις Schmidt για την Αναζήτηση.

Η αντιπρόεδρος της Google, Marissa Mayer, είχε πει κάποτε πως πρόκειται για μια νέα επιστήμη, η οποία θα αναπτύσσεται για εκατοντάδες χρόνια, συγκρίνοντας την με τις επιστήμες της Φυσικής και της Βιολογίας. Είμαστε δηλαδή σε ένα πρώιμο στάδιο και περιμένουμε πολλές εξελίξεις στο μέλλον, γεγονός που κάνει το πεδίο της αναζήτησης στο Internet άκρως ενδιαφέρον.

Ο Eric Schmidt από την πλευρά του αποκάλυψε την πρόκληση της Google για τα επόμενα δέκα χρόνια: Την κατανόηση του νοήματος και όχι των λέξεων. Με λίγα λόγια την καλύτερη επεξεργασία των ερωτημάτων των χρηστών και την επιστροφή αποτελεσμάτων που ανταποκρίνονται περισσότερο στο πραγματικό τους νόημα. Αστειευόμενος μοιράστηκε με τον Arrington την σκέψη του συνιδρυτή της Google, Sergey Brin: Πως το ιδανικό θα ήταν να συνδέσουμε με καλώδιο απευθείας την μηχανή αναζήτησης με τον εγκέφαλο του χρήστη και να τρέχουν παράλληλα. Αυτό θα έλυνε κάθε πρόβλημα! Κι όταν ρωτήθηκε για πλάκα ο Schmidt, αν δουλεύουν πάνω σε κάτι τέτοιο στην Google απάντησε: “Θα το ήθελα, άλλα δεν έχουμε ακριβώς όσες κλινικές θα χρειαζόμασταν για καλωδίωση του εγκεφάλου”!

Πέρα από τα αστεία όμως αυτός ο στόχος της κατανόησης των ερωτημάτων είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την Google. Σχετίζεται άμεσα με την εξέλιξη, σαν επιστημονικό πεδίο, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της συλλογής κατάλληλων “σημάτων”, η αξιολόγηση των οποίων θα επιτρέπει την σωστή ερμηνεία των ερωτημάτων. Όλα αυτά παράλληλα με την απίστευτα γρήγορη σε ρυθμούς αύξηση της ποσότητας πληροφοριών και των δεδομένων που υπάρχουν στο internet, κάτι στο οποίο συντελεί η διάδοση του, οι δυναμικές βάσεις δεδομένων άλλα και το γεγονός ότι η ίδια πληροφορία πολλές φορές “ανακυκλώνεται” μέσα στην ίδια ιστοσελίδα.

Ποιος είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος της Google, που προκύπτει απ’ όλα αυτά; Μία μοναδική και σωστή απάντηση για κάθε ερώτημα! Αν ρωτήσετε δηλαδή πόσοι έχουν Ελληνική υπηκοότητα και έχουν βγάλει Ελληνικό διαβατήριο, να μην σας επιστραφεί μια τρίτη σελίδα που θα δίνει πολλές διαφορετικές απαντήσεις, άλλα… η σωστή απάντηση.

Πάμε τώρα σε λιγότερο “επιστημονικά” θέματα που έχουν να κάνουν με το Google. Σίγουρα οι περισσότεροι χρήστες το έχουμε χρησιμοποιήσει, έστω το έχουμε ακούσει τουλάχιστον, υπάρχει σχεδόν παντού, σε όποια σελίδα κι αν επισκεπτόμαστε, ακόμα κι αν δεν το αντιλαμβανόμασε. Άλλα τι ακριβώς είναι το Google;

O Eric Schmidt υποστηρίζει πως είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια μηχανή αναζήτησης. Έχει στόχο την οργάνωση πληροφοριών απ’ όλο τον κόσμο, τις οποίες θα κάνει παγκόσμια προσβάσιμες! Αντιλαμβάνεται την Google σαν μια εταιρία που έχει σαν βασική δραστηριότητα την αναζήτηση άλλα δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς όπως η διαφήμιση, με τον ρόλο ενός “μεσάζοντα” (κατά κάποιο τρόπο), που βοηθά ώστε να υπάρχει ένας τζίρος πολλών δισεκατομμυρίων ανάμεσα σε εταιρίες. Λέει μάλιστα ότι σαν εταιρία το Google δεν είναι μια εταιρία του internet αποκλειστικά.

Φυσικά αυτά είναι πράγματα που γνωρίζουμε, ωστόσο η συζήτηση αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον, όταν ο CEO της Google αναφέρεται στην ίδρυση της εταιρίας. Τότε που κάθισε με τους ιδρυτές της εταιρίας, Larry Page και Sergey Brin για να καταγράψουν το επιχειρηματικό πλάνο της και διαπίστωσαν… πως δεν υπήρχε! Θέληση όλων ήταν η Google να επηρρεάζει την ζωή των χρηστών, να παρέχει υπηρεσίες που θέλει ο κόσμος άλλα κάνουν και μπαμ (όπως χαρακτηριστικά λέει), με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελέσει η εταιρία ένα πολιτιστικό φαινόμενο!

Πηγή :

http://away.gr/2009/09/07/eric-schmidt-on-the-future-of-search/

About admin

Δείτε επίσης

Qwiki: το Flipboard συναντάει τη Wikipedia

“Σκεφτείτε να ρωτάτε τον αγαπημένο σας καθηγητή για τον Leonardo Da Vinci ή τον πιο …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12 − five =